Principalele tehnici de baza pentru a schimba singur anvelopa de rezerva

 

 

Sofatul poate fi o adevarata provocare, mai ales atunci cand intampi probleme si defectiuni tehnice pe care esti obligat sa le remediezi chiar de unul singur. Spre exemplu, in cazul in care ti se intampla sa te confrunti cu o pana la masina, stii ce ai de facut? Sunt cateva solutii care te vor ajuta: chemi un mecanic la fata locului sa iti schimbe roata, rogi pe cineva sa te ajute sa montezi roata de rezerva sau sa o schimbi tu.

 

Una dintre solutiile la indemana in cazul unei pene de cauciuc este schimbatul de unul singur a rotii dezumflate cu roata de rezerva. Pentru aceasta, trebuie sa stapanesti tehnicile de baza ale schimbatului rotii de rezerva si sa ai in vedere specificatiile din manualul de utilizare a propriei masini.

 

15 pasi care te vor ajuta sa schimbi rapid roata dezumflata

  1. Scoate toate instrumentele pentru schimbarea rotii: roata de rezerva, cric, cheie tubulara, semnalizatoare, manusi, pene de roti si, optional, kitul de reparare a anvelopelor.

 

  1. Verifica stabilitatea autovehiculului. Pentru a evita accidentele, asigura-te ca frana de mana este trasa si ca rotile stau pe o suprafata plana si stabila.

 

  1. Schimba roata intr-o zona ferita de aglomeratie. Daca te afli in trafic, este indicat sa tragi masina intr-o zona ferita de aglomeratie – zona de avarii, si, mai mult decat atat, este recomandat sa semnalizezi zona cu triunghiuri reflectorizante.

 

  1. Verifica presiunea rotii de rezerva. In cazul in care detii un manometru si il ai la tine, inainte de a amplasa anvelopa de rezerva, verifica ca aceasta sa nu aiba nicio problema.

 

  1. Amplaseaza pene de roti la baza pneurilor opuse. In acest fel, vei mentine autovehiculul stabil si in siguranta, in timp ce este pe cric.

 

  1. Scoate capacul rotii sau alte protectii, daca este cazul. Acest pas este realizabil cu o cheie cu capat plat. Este important sa nu pierzi din vedere suruburile.

 

  1. Muta cricul sub masina. In manualul de referinta a autovehiculului, exista specificatii cu privire la punctul de amplasare a cricului si la cum se lucreaza cu el. Ar trebui sa fie la fel de usor precum rotirea unei manivele. Ridica-l pana se conecteaza cu rama masinii.

 

  1. Ridica cricul pana la aproximativ 15 cm fata de sol. Atentie: Nu pune nicio parte a corpului sub masina sau nu te strecura sub ea.

 

  1. Desurubeaza si scoate piulitele. Pune-le intr-un loc sigur – o sa ai nevoie de ele pentru a fixa roata de rezerva.

 

  1. Scoate anvelopa dezumflata din butuc. Scoate-o cu ambele maini, tragand spre tine si pune-o departe, in conditii de siguranta.

 

  1. Aliniaza roata de rezerva cu suruburile din butuc.

 

  1. Remonteaza piulitele scoase si strangele cu mana. Atentie: Nu folosi cheia pana cand nu cobori autovehiculul la sol.

 

  1. Coboara cu grija cricul, pana cand roata de rezerva atinge solul. Doar in momentul cand face contactul cu solul, se scoate cricul de sub masina.

 

  1. Strange suruburile cu cheia. Insurubeaza-le cu toata forta ta.

 

  1. Pune la loc capacul sau protectia rotii.

 

Te poti izbi de o astfel de situatie imprevizibila oricand, chiar si atunci cand pornesti la un drum scurt. Pentru precautie si siguranta, este indicat sa ai mereu o anvelopa de rezerva si sa cunosti acesti pasi de schimbare a rotii dezumflate.

 

Daca esti in cautarea unor cauciucuri de calitate, pe site-ul nostru gasesti o gama variata de anvelope potrivite pentru orice tip de masina, indiferent ca e vorba despre anvelope 4×4, anvelope de iarna sau de vara, precum si anvelope de camion sau industriale.